Navn
Campus Vejle
Indsendt af Campusvejle den
Billede
Materialer
Download tekst / Link tekst
Gå til materiale
Beskrivelse

Bliv influencer for en dag

Visning på kort
Vis alternativ adresse
Navn på lokalitet
Campus Vejle (EUD og EUX Business)

Hvordan tjener man egentligt penge som influencer? Det lærer du om i dette forløb, hvor du skal prøve at være influencer for en dag. Du lærer om de overvejelser, der foregår bag kameraet, fx om målgrupper og hvordan man rammer dem med sit indhold. Du lærer også at lave målrettet content, så du kan få succes.

Gratis
Ja
Forløbstype
Overordnet målgruppe
Hele året
Ja
Linktekst
Lillian Holm
URL
https://grundskoletilbusiness.dk/booking-af-laeringsdag/
Email
lho@campusvejle.dk
Tlf.nr.
72162701
Pris
Målgruppe
Formål

Formål

  • At lære om arbejdet som influencer og hvilke kompetencer det kræver.
  • At vise eleverne, at det at være influencer kræver “godt købmandsskab”.

Mål

  • At lære om målgrupper og personaer.
  • At lære om målrettet markedsføring.
  • At lære om økonomi (budget og regnskab).
  • At lære om kommunikation og content creation. 
Aktiviteter

I dette forløb kommer I til at arbejde som influencer. I skal lære:

  • Hvordan man tjener penge.
  • Hvad målgrupper og personaer er.
  • Hvordan man laver indhold som passer til en målgruppe.
  • Hvordan man skal kommunikere sit budskab.

Læs mere her: Bliv influencer for en dag

Forberedelse

Eleverne skal medbringe:

  • Deres mobiltelefon.

IT-værktøjer:

Eleverne skal anvende deres mobil til at lave indhold.

Mindst én elev i hver gruppe skal kunne redigere video i enten Capcut eller iMovie.

Faglige føraktiviteter (valgfrit)

Dansk

  • “Besøg” de influencere der arbejdes med i forløbet – Hvem er de, hvad står de for, hvad er deres budskab? 
  • Følger I selv nogle influencere? Hvorfor/hvorfor ikke?

Tag gerne en snak med eleverne om etiske og moralske aspekter, som knytter sig til det at være influencer. På den måde taler forløbet ind i det faglige mål i dansk i grundskolen “Eleven kan diskutere etiske spørgsmål vedrørende kommunikation på internettet. “

Tag fx afsæt i nedenstående konkrete sager om virksomheders brug af influencers i kampagner:

Spørg eleverne: “Får det jer til at købe produkterne, at influencerne reklamerer for det”? 

Karrierelæring – føraktiviteter (valgfrit)

Før besøget:

Snak med eleverne om følgende: 

  • Hvilke influencere kender klassens elever? 
  • Hvad “sælger” de?
  • Kan man leve af at være influencer? 
  • Hvordan tjener de penge?
Efterbehandling

Faglige efteraktiviteter (valgfrit)

Dansk: Gense video. Hvad kan man gøre for at få flere visninger. Hvad skal man rent etisk og moralsk tænke på som influencer?  Etisk dilemmaer. Må man bruge sine børn? Hvad kan man reklamere for? Må man filme hjemme hos andre? Må man filme folk i badetøj? Må man sige hvad man vil? Er der sager/emner man skal holde sig fra? Ansigtsløs kommunikation: hvad kan man tillade sig at sige? Hvilket ansvar har man som influencer? 

Matematik: Hvordan har vi beregnet, hvad man tjener? Hvor meget aktivitet skal man have for at tjene det samme som:  

  • en butiksmedarbejder 
  • en kontormedarbejder 
  • En indkøber/sælger 
  • En speditør? 

Teknologiforståelse: Digital myndiggørelse. Lav en analyse af andre sociale medier.

Karrierelæring – efteraktiviteter (valgfrit)

Efter besøget:

Snak med eleverne om:

Hvad skal man kunne som influencer? 

  • Regnskab 
  • Målgrupper/persona 
  • Markedsføringsplan/kommunikation 
  • Pitch  
  • Beregne tilbud
Sted

Campus Vejle (EUD og EUX Business)

Boulevarden 48

7100 Vejle

Beskrivelse til antal

Max 80 deltagere. Der skal deltage én lærer pr. deltagende klasse. 

Yderligere oplysninger til periode

Kontakt Campus Vejle for ledige datoer.

Beskrivelse til varighed

Forløbet varer i tidsrummet 8.45-14. 

Yderligere oplysninger til faciliteter

Der er mulighed for at købe mad i skolens kantine.

Beskrivelse af tilmeldingsproceduren

Tilmelding sker til Campus Vejle

Vis ikke på profil
Afbrudt
Antal
80
Skjul kontaktformular
Afbrudt